mercoledì 9 aprile 2014

A misa n Cruci


L-istorja l-kbira kompliet meta Pilatu staqsihom: “Imma x’ għamel ħażin?”  Huma aktar bdew jgħajtu u jgħidu: “Sallbu!” Meta ra li kollox kien għalxejn ... telqilhom lil Barabba u lil Ġesù, wara li tah is-swat, tahulhom biex isallbuh.  Din kienet is-sentenza ta’ Ġesù, din kienet xortih – Mewt! U x’mewt! Mewt ta’ kriminal, mewt fuq is-salib. Salib skandlu għal-Lhud u blugħa għall-pagani. Iva hekk ried li li tkun tafu d-dinja. Ried li jiftaħ dirgħajh beraħ fuq salib biex b’dirgħajh miftuħa jilqa’ l-umanità kollha. Din hija x-xbieha tal-aktar bniedem magħruf. Bniedem imdendel ma’ zokk ta’ siġra, imma iva, dan huwa l-Bniedem Alla.

Bla telf ta’ żmien sabu għuda, middewha fuq spallejn Ġesù u qabbduh it-triq lejn il-qorriegħa. Iva fuq spaltu stess Ġesù rafa’ salibu. Kien hu stess li qabel kien qal : “Jekk xi ħadd irid jiġi warajja għandu jiċħad lilu nnifsu, jerfa’ salibu kuljum u jimxi warajja”. U l-folla daret miegħu. U l-folla daħqet bih. U l-folla maqdritu. U l-folla għatxana għad-demm imxiet miegħu biex tara t-tmiem traġiku ta’ dan id-dramm reali. U jien nimxi mal-folla għax jien ukoll irrid nara kif se jkun it-tmiem. Iva naf li se jkun tmiem imdemmi, tmiem fuq salib, imma jien ukoll irrid inkun parti mill-folla. Jien ukoll irrid nidħaq, nibki, nolfoq. Jien ukoll nagħmel parti mill-folla. Jien ukoll irrid nimxi bis-salib fuq spalti.

Kull mixja, twila kemm hi twila, tibda bl-ewwel pass. Pass tqil kien dak ta’ Kristu lejn il-Golgota. Mgħobbi s-salib, wara tant swat, pass wara pass beda riesaq sabiex iwettaq dak li għalih kien twieled. . . .  "jiena ma ġejtx biex naħkem imma ġejt biex inkun nista' naqdi". Dan kien kliem tiegħu stess u issa sejjer joffri s-sagrifiċċju. Sagrifiċċju u vittma. U aħna qegħdin hemm, mitlufin fil-folla, fost id-daħq, fost it-tgħajjir, fost il-biki, fost dawk li għexu miegħu, fost dawk li semgħu kliemu, fost dawk li rawh b’ għajnejhom jagħti d-dawl lill-għomja, il-kliem lill-imbikkma, is-smiegħ lit-torox u l-ħajja lill-mejtin. Hemm qegħdin aħna wkoll naraw lil Kristu riesaq lejn it-tron tiegħu, lejn l-altar tas-sagrifiċċju. Se joffri lilu nnifsu.

Ejjew nieqfu u naħsbu ftit!. . . . . Dan Ġesù li hu l-iben ta’ Alla, għamel tant għeġubijiet. Qal hu stess li kieku ried kien jitlob lill-Missier biex jibgħatlu eżerċitu biex jeħilsu minn idejn l-għedewwa.  Allura għalfejn għażel li jbati? Seta’ għażel triq oħra minflok din. Iva seta’ għax huwa Alla. . . . .  Insibu tarf ta’ din id-domanda fil-ktieb tal-profeta Iżaija. “Hu refa’ fuqu l-mard tagħna, tgħabba bin-niket tagħna. Aħna ħsiebnih bħal wieħed ikkastigat, milqut minn Alla u miġjub fix-xejn. Iżda hu kien miġruħ minħabba dnubietna, misħuq minħabba fi ħżunitna. Għas-saħħa tagħna waqa’ l-kastig fuqu, u bis-swat tiegħu sibna l-fejqan tagħna”. Iva għalhekk għażel dan kollu!

Il-ħajja ta’ Kristu hija minsuġa ħaġa waħda mal-ħajja ta’ ommu Marija. Mit-tnissil għat-twelid, għall-ħajja pubblika u issa fi triqtu lejn l-esekuzzjoni tiegħu Marija kienet dejjem hemm. Liema fomm jista’ qatt isib kliem biex ifisser dak li ħassew il-qlub ta’ Kristu u ta’ ommu x’ ħin kienu f’ din il-qagħda. Liema kliem jista’ qatt jinkiteb biex jispjega xi tħoss omm quddiem binha waħdieni sejjer għall-mewt. Liema pittura qatt tista’ turi dak il-qsim ta’ qalb? Iva qsim ta’ qalb li kien imlissen sa mill-ewwel jiem tat-twelid ta’ Ġesù. Hekk kien ħabbar Xmun fit-tempju: “se jkun sinjal li jmeruh, - u int ukoll sejf jinfidlek ruħek! – biex jinkixfu l-ħsibijiet moħbija fil-qlub ta’ ħafna”.  Is-sejf issa kien dieħed fil-qalb tarija tal-Omm. Is-sejf issa kien qiegħed tabilħaqq jinfed ir-ruħ ta’ dik li tatu l-ħajja. Is-sejf issa kien qiegħed iwettaq l-aħħar parti ta’ ħidmietu.

It-triq tas-salib hija bħat-triq tal-ħajja tagħna: Kultant insibu l-lixx, kultant l-imħarbat, kultant inkunu nifilħu nimxuha u kultant inħossu li l-piż tas-salib li nkunu qegħdin inġorru jkun tqil wisq għalina. Inħossuna deħlin fl-art bit-toqol li jkollna fuq spallejna. Ċirinew irid ikun biex jgħinna. Iva Ċirinew li jidħol taħt salibi biex jgħinni nkompli miexi pass wara pass jien ukoll lejn il-post imħejji għalija. Ċirinew li mhux jerfali salibi meta jaqbel lilu imma meta nkun tassew neħtieġu. Ġesù kien mgħejjun miċ-Ċirinew fit-triq tal-Kalvarju imma kultant ikun hu wkoll Ċirinew għalija, għalik, għal dak u għal dik. Ċirinew li jerfa’ s-salib tagħna hu. Ċirinew li jaf x’jiġifieri t-toqol, jaf x’ inhi t-tbatija, jaf x’inhu s-swat, jaf x’inhu l-mard. Għalhekk jerfalna salibna!

U waslu fil-post fejn kollhom jaslu, Kristu għajjien, imbenġel,. .  . imsawwat, . . . . bla saħħa. Is-suldati ħadu l-ilbies ta’ Ġesù u qasmuh f’erbgħa, sehem lil kull wieħed minnhom. U ħadu wkoll it-tunika: din kienet libsa bla ħjata, minsuġa biċċa waħda minn fuq s’isfel. Ftiehmu bejniethom u qalu: “Ma nqattagħuhiex, iżda nitfgħu x-xorti għaliha, u lil min tmiss jeħodha”. Ġesù kien imneżża mhux biss minn ħwejġu imma mid-dinjità tiegħu, mill-unur tiegħu ta’ bniedem uman. Ġesù imċaħħad minn dak kollu li kellu tiegħu, ilbiesu! Il-folla issa kienet infirxet. Kien hemm minn beża’ u mar issakkar f’daru. Kien hemm min sogħob bih għax ċaħdu. Kien hemm min bkieh għax kien jaf li ma kienx jistħoqqlu hekk. Kien hemm min induna li żbalja meta tradih għal ftit muniti. Kien hemm min emmen. Imma madanakollu kważi kulħadd telqu u ħallih waħdu, għeri, mneżża, bla ħwejjeġ, mitluq, agunija.

A misa n cruci. Meta waslu fil-post igħidulu l-Qorriegħa, sallbuhom hemm, lilu u lil ħatja, wieħed fuq il-lemin u l-ieħor fuq ix-xellug... Il-poplu kollu waqaf hemm iħares, waqt li l-kapijiet bdew jiddieħku b’Ġesù ...Is-suldati wkoll bdew igħadduh biż-żmien; u resqu lejh, u newlulu nbid qares...Fuq rasu kien hemm ukoll kitba li kienet tgħid: “Dan huwa s-sultan tal-Lhud”. Dan huwa il-Mulej tagħna Ġesù Kristu, li offra ħajtu għan-ngħaġ tiegħu. U aħna mbegħda,  lkoll inħarsu lejn is-salib,  miblugħin,  lanqas irridu nemmnu dak li qiegħed jiġri quddiema.  Irridu ngħajtu; imma l-ebda karba ma għandha ħerqa toħroġ minn ġo fommna. Irridu niġru biex ma nħossuniex parti minn dan id-dramm traġiku li qiegħed jinħdem quddiemna;  imma saqajna donnhom imsammra mal-art sabiex naraw lil Kristu fuq is-salib.  A misa n cruci. Kollox mitmum.  Iva issa kollox huwa mitmum.


Għall-ħabta ta’ nofsinhar waqgħet dalma kbira fuq il-pajjiż kollu sat-tlieta, għax ix-xemx iddalmet. Il-velu tas-santwarju ċċarat minn nofs. Imbagħad Ġesù għajjat għajta kbira u qal; “Missier f’idejk jien nerħi ruħi”. U kif qal hekk, ħarġet ruħu. . . .  Kristu bla ħajja fuq is-salib jinsab quddiemna. Iva rridu nagħlqu għajnejna biex ma narawhx, imma d-deħra ta’ Alla mdendel mal-għuda ma tistax tmur minn quddiem għajnejna. Irridu nsoddu widnejna biex ma nisimgħux lil min jikkundannana talli konna aħna wkoll imseħbin mal-qattiela tiegħu. Irridu nneħħu s-sinjal tas-salib. Iva ma rridux naraw aktar slaleb la fit-toroq la fid-djar la fl-iskejjel, IMKIEN.. . . . . Ma rridux aktar slaleb! Imma kemm nistgħu tabilħaqq ineħħu s-salib li ta’ kuljum? Irridu jew ma rridux aħna wkoll  ikollna ngorru salibna  tul it-triq tal-ħajja? A misa n cruci. Salib int li kont saħta, Salib, int li kont blugħa. Salib int li kont mistkerraħ minn kulħadd u issa sirt it-tron tas-Salvatur. A misa n cruci. Salib inti sirt fidwa.

Fr. Reno Muscat OP

Dawn il-ħsibijiet akkumpanjaw il-programm ta' marċi Funerbi bl-isem A Misa n Cruci imtella' mill-Banda Anici
Ħal Qormi 8 ta' April 2014

Nessun commento:

Posta un commento