Ħaġa li sa issa donnha
ntrabtet mas-seklu XXI hija l-kriżi globali tar-refuġjati minħabba l-gwerer,
ġenoċidji u oppressjoni f’ diversi postijiet madwar id-dinja. Xi wħud
jikkalkulaw li n-numru ta’ dawk li kellhom iħallu djarhom jilħaq madwar 60
miljun ruħ fid-dinja kollha. Fis-Sirja l-gwerra ilha sejra mill-2011 u hemmhekk
madwar 14-il miljun persuna telqu minn djarhom, bi kważi 5 miljuni minnhom
isibu kenn f’ pajjiżi barranin. L-Istati Uniti laqgħet kważi 85,000 refuġjat
minn madwar id-dinja kollha fis-sena 2016. Ir-refuġjati jġibu magħhom
opportunitajiet, riskji u dibattiti dwar kif in-Nisrani għandu jġib ruħu quddiem
din is-sitwazzjoni.
L-ewwel nett, l-Insara
kollha għandhom jaqblu li l-kwistjoni tar-refuġjati li aħna mdawrin biha hija aktar
kumplessa milli kif qed turiha l-media soċjali. Hemm xi Nsara li minħabba
l-kompassjoni jemmnu li għandna niftħu l-fruntieri kollha, jkunu xi jkunu. Hemm
xi Nsara oħrajn li f’ dan iż-żmien ta’ terroriżmu, jemmnu li bwiebna għandhom
jingħalqu għall-parti l-kbira tar-refuġjati. Għal dawk tal-ewwel, ħaġa bħal din
hija anti-Kristjana jew nuqqas ta’ mħabba jew ħaġa razzista. Jekk wieħed jaħseb
li teżisti possibilità waħda fuq din il-kwistjoni la hija ħaġa realistika u
lanqas ħaġa li tgħin. Din mhix kwistjoni bejn imħabba u mibgħeda jew kompassjoni
kontra s-sigurtà. Hemm ħafna x’ wieħed iġib qudddiem għajnejh. Hemm bosta
fatturi li Nisrani għandu jġib jżomm quddiemu fil-qasam tar-refuġjati.
It-tieni ħaġa meta naħsbu
dwar il-kriżi tar-refuġjati, irridu nifhmu li t-twemmin personali tagħna dwar
ir-refuġjati huwa ħaġa separata mill-politika tal-gvern. L-Insara għandhom
mnejn ikollhom għadd ta’ prioritajiet li
jkunu xorta, imma l-mod kif wieħed jaħdem fuq dawn il-prioritajiet jista’ jvarja
minn persuna għal oħra. Gvern, anke jekk ikollu prinċipji Nsara, għandu
prioritajiet differenti. Il-gvern irid jaħseb għas-sigurtà nazzjonali anke jekk
l-Insara ma jagħtux każ tas-sigurtà personali. Jista’ jkun li jkun hemm Nisrani
li jkun lest jipperikola kollox biex jgħin lir-refuġjati, iżda dan in-Nisrani
ma jistax jikmanda lill-għajru jagħmlu bħalu. Irridu nsibu bilanċ bejn
ir-responsabilità li nuru ħniena, kif irid minna Alla, u r-responsabilità li
ċ-ċittadin ikun protett, ħaġa li jridha Alla wkoll.
Tajjeb li nqallbu ftit
il-paġni tal-Bibbja biex naraw xi eżempji ta’ nies li telqu djarhom. Ġakobb
flimkien mal-familja tiegħu jistgħu jitqiesu bħala refuġjati ġewwa l-Eġittu
għax telqu pajjiżhom minħabba l-ġuħ f’ art il-Kangħanin. (Ġen 46: 1-4) Meta
Mowab sab ma’ wiċċu l-qerda tal-Assirjani, huwa ħa lil niesu ġewwa Iżrael biex
isibu kenn (Is 16:3) Edom kien ikkundannat talli ma għenx lir-refuġjati
Iżrealin. (Għab 1:14) F’ Salm 146:9 insibu: “il-Mulej li jħares lill-barranin.”
Rut aktar kienet imigranta milli refuġjata, laqgħuha f’ Ġuda iżda araw ftit fi
kliemha lil Nagħomi ir-rieda tagħna li ssir tixbaħ lill-kultura Lhudija: “niesek,
niesi; Alla tiegħek, Alla tiegħi.” (Rt 1:16)
Il-liġi tat-Testment
il-Qadim tgħid hekk dwar ir-refuġjati u l-imigranti f’ Iżrael: “Taħqarx
il-barrani; int taf xi jħoss il-barrani, għax barrani int kont fl-art tal-Eġittu.”
(Eż 23:9) Dan il-prinċipju nerġgħu nsibuh fil-ktieb tal-Levitiku, 19:33, “Jekk
jiġi jgħammar miegħek f'artek il-barrani, la taħqrux.”
It-Testment il-Ġdid ma jitkellimx
dwar ġnus li jilqgħu refuġjati. It-Testment il-Ġdid ma nkitibx bħala ktieb
ċiviku jew kostituzzjoni. Li nsibu fih huwa kmand ta’ kif għandna nġibu ruħna
mal-oħrajn. Ġesù qal li l-akbar kmandament, wara li tħobb lil Alla huwa li
tħobb lill-proxxmu bħalek innifsek. (Mk 12:31) Fil-ġudizzju universali, Ġesù ser
ifaħħar lil dawk li għenu lil min kien bil-ġuħ, bil-għatx u l-barrani. (Mt
25:35) Mela bla dubju, n-Nisrani għandu mandat li juri ħniena ma’ min hu
fil-bżonn.
Għalhekk biex Nisrani
jitratta din il-kriżi jrid jagħmel bosta passi:
1. Juri mħabba u kompassjoni meta jilqa’ refuġjati f’ daru jew fil-knejjes tiegħu sabiex fih tidher l-imħabba ta’ Alla kif hemm fl-Evanġelju. Quddiem it-tron tal-Ħaruf għad ikun hemm “minn kull ġens u tribù, minn kull poplu u lsien” (Apok 7:9)
2. Jitlob għall-mexxejja tad-dinja. Il-mexxej għadu responsabilità divina “biex jikkastiga u jitħallas minn min jagħmel il-ħażen.” (Rum 13:4) u li jassigura li aħna “inkunu nistgħu ngħaddu ħajja fil-kwiet u fis-sliem, fit-tjieba u kif jixraq.” (1Tim 2:2). Nisrani għandu jitlob li l-mexxejja jkollhom l-għerf ta’ Danjel jew ta’ Ġużeppi.
3. Jgħin lil dawk l-għaqdiet li jassistu lir-refuġjati. Hemm bosta għaqdiet Insara li jgħinu lir-refuġjati biex jintegraw, jitħarrġu fix-xogħol, jitgħallmu l-lingwa jew xi sengħa u jadattaw ruħhom għall-kultura tal-post.
4. Jippromovi politika tal-gvern li jgħarbel lir-refuġjati biex dawk li jkollhom intenzjoni ħażina ma jidħlux fil-pajjiż. Għandna nuru ħniena ma’ dawk fil-bżonn iżda rridu nuru ħniena ma’ ħutna ċ-ċittadin wkoll u ma npoġġulhomx ħajjithom fil-periklu.
5. Jitlob għar-refuġjati u għall-familji tagħhom u għall-pajjiżhom. “O Alla! Uri l-glorja tiegħek fuq l-art kollha! (Salm 57: 6)
6. Ifittex l-aħjar mod kif jgħin lil dawk li jħallu djarhom. Hemm għadd ta’ opinjonijiet li ta’ min jagħti kashom bis-serjetà.
Ġesù qalilna biex immorru
madwar id-dinja nxandru l-Evanġelju (Mt 28: 18-20). B’ dawn ir-refuġjati
kollha, il-missjoni qed tigi għandna, u bosta minn dawk li qed jiġu għandna
ġejjin minn pajjiżi tal-missjoni. Min jaf kieku nagħmlu bħal Alla, sitwazzjoni
ħażina nibdluha f’ waħda tajba u mimlija bil-glorja?
Fr Reno Muscat
Dan l-artiklu deher f' Xandar il-Kelma, Marzi 2017
Nessun commento:
Posta un commento