Xi żmien ilu kont
qiegħed naqra ktieb u fih sibt storja li baqgħet f’moħħi. Storja li għandha
mnejna hija vera u għandha mnejn hija moħluqa minn xi kittieb. Imma t-tagħlima
ta’ din l-istorja hija attwali u versatili.
Fi ftit kliem l-istorja
hija din: Sultan kellu vażun sabiħ u ta’ valur kbir, kemm sentimentali kif
ukoll materjali. Darba minnhom il-qattus tas-sultan tela’ fuq il-gradenza fejn
kien hemm dan il-vażun. X’ ħin
il-qaddejja raw il-qattus qrib dak il-vażun intebħu x’ seta’ jiġri u
bdew jippruvaw ikeċċu lill-qattus minn hemm sabiex ibiegħdu l-periklu. Imma
mhux lakemm tkeċċi l-qattus, wara kollox kien il-qattus tas-sultan u ma setgħux
jittrattawh ħażin. F’ ħin minnhom instema’ s-sultan riesaq lejn il-kamra.
Il-qaddejja indunaw li jekk jilħaq jasal ħdejhom u jinduna bil-qattus ħdejn
il-vażun jaqilgħuha, għalhekk bla telf ta’ żmien bdew iġerrxu lill-qattus. Dan
il-povru annimal, imdorri fil-fsied u t-tmellis ta’ sidu, dlonk tgerrex u
bil-fixla laqgħat il-vażun u waqqgħu fl-art. Tistgħu timmaġinaw x’ sar
mill-vażun – sar frak. Dak il-ħin daħal fis-sala s-sultan u ra dak id-diżastru.
Il-qaddejja ħasbu li s-sultan kien se joħodha bi kbira, imma huwa ordna li jinġabru
l-bċejjeċ kollha u jintrefgħu. Hekk sar! Il-bċejjeċ kollha kienu nkullati
flimkien u l-vażun rega’ ħa l-forma tiegħu imma l-linji ta’ fejn kien inkullat
baqgħu jidhru. Għalhekk is-sultan qabbad lill-wieħed arġentier biex jifforma
xibka tad-deheb li tgħaddi minn fejn kien hemm il-qsim. B’ hekk il-vażun reġa
ssewwa u sar jiswa’ aktar minn qatt qabel.
Kemm-il darba
nkissru xi ħaġa aħna! Mhux qiegħed nirreferi għall-oġġetti materjali. Kemm-il
darba nkissru relazzjoni, ninterrompu ħbiberija, niksruha ma’ xi ħadd.
Fil-familja, fuq il-post tax-xogħol, l-iskola. Ġlied bejn il-miżżewġin li
jwassal għal bosta wġieħ tal-qalb. Kemm-il darba nkissru vażuni fil-ħajja
tagħna.
Kieku s-sultan
tal-istorja ma ġietux l-idea li jżomm il-bċejjeċ kollha u jerġa’ jgħaqqadhom
kien ikun jista’ jgħid li darba kellu vażun għal qalbu li issa tilfu darba għal
dejjem. Is-sultan seta’ ta’ daqqa ta’ sieq lill-qattus talli kissirlu l-vażun.
Imma ma kien isolvi xejn, l-ewwel ħaġa mhux sewwa li l-annimali jissawtu u
t-tieni xorta bil-vażun imkisser quddiem wiċċu kien se jibqa’.
Kultant niġu
quddiem sitwazzjonijiet li wieħed irid jaħseb fit-tul dwarhom għax bil-għaġla
nieħdu deċiżjonijiet żbaljati. Waqt ġlieda bejn il-ħbieb, mal-kollegi
tax-xogħol faċli wieħed jgħid: daqshekk! Imma kemm verament tista’ tgħid
daqshekk ma’ nies li tħabbat wiċċek magħhom mit-Tnejn sal-Ġimgħa, jekk mhux
is-Sibt u l-Ħadd ukoll? Mhux dejjem faċli ssib soluzzjoni, u ħafna drabi biex
naslu għal soluzzjoni rridu npoġġu bilqegħda u niddiskutu. Soluzzjoni tista’
titlob mill-partijeit li jċedu xi ftit. L-istess sitwazzjoni tista’ tinstab bejn
koppji miżżewġin. Inkissru l-vażun u minflok ma nippruvaw niġbru l-biċċiet
kollha naqbdu u narmu l-bċejjeċ kollha bla ma nġibu quddiem għajnejna il-valur
ta’ dak li nkunu sejrin narmu. Ninsew kemm tbatija, kemm snin, kemm xogħol,
kemm ferħ, kemm biki, kemm .... biex kellna dak li bħalissa narawh biċċiet.
Iżda mhux kollox
ikun mitluf. Jekk il-partijiet kollha jagħmlu sforz, il-vażun jista’ jerġa
jingħaqad. Tassew li l-vażun ikun inkiser u jibqa’ għal dejjem imkisser, imma
x-xquq nistgħu minlewhom bid-deheb. Forsi l-istorja tal-vażun hija ħlieqa, imma
t-tkissir fir-relazzjonijiet tagħna huwa realtà.
© Fr. Reno Muscat
OP
Nessun commento:
Posta un commento